Общее·количество·просмотров·страницы

вторник, 10 мая 2011 г.

Открытка с отверстием для денежки:)

Konfirmasjonskort med kredittkortløsning som pengelomme. Jeg har et metalletui til kredittkort og derfra har jeg hentet idéen til denne pengelommen. Du finner en trinn for trinn forklaring lenger ned på siden.


Kortet ferdig pyntet. Motivet er printet ut fra PC. Teksten Til konfirmanten er fra Stempelglede. Diverse blomster, bling, halvperler og metallpynt fra Unik Hobby. De grønne blomstene er svampet med Distress Shabby Shutters.



Søte små papirroser og den søte pyntekanten er stanset ut med Doily Lace fra Martha Stewart.



Zoom...



Innsiden med personlig hilsen sitat og pengelomme. Teksten Magi er fra Stempelgledes' Til konfirmanten.



Fra en annen vinkel for å vise pengelommen bedre.



Rund kantene har jeg brukt Grunge Scroll og Ornamental Cirkle fra Grunge Collection. Disse er stemplet med Versa Marks Watermark Stamp Pad for å få en svak nyanse av stemplet.



Baksiden med mitt personlige stempel. Disse kan kjøpes hos Scrapmagasinet.


Trinn for trinn

Jeg skal nå vise hvordan man lager kortet med pengelommen.


Kutt kartong i str. 12x8 inch (del på 2,54 for å regne om til cm). Preges på 4, 6 og 8. Jeg har brukt Scor Pal til å hjelpe meg med pregingen. GENIALT verktøy!



Brettes slik.



Merk av hvor lang du vil ha åpningen hvor pengene skal legges i. Jeg har målt åpningen til 14 cm.



Bruk Word Window Punch (man kan selvsagt skjære ut med skalpell også). Jeg har merket av midten på tvers og langs, sånn at jeg lettere ser når jeg skal stanset ut.



Bruk en sikelpunch for å lage tommelfinigergrep sånn at man lettere kan få ut pengene.



Slik skal den bli. Lim pengelommen i toppen og bunnen.



Skjær til en kartong i 12x8 og brett på midten.



Bruk f.eks kantpucnen Doily Lace fra Martha Stewart for å lage en dekorativ kant.



Voila, da er kortet klart til pynting!

Комментариев нет:

Отправить комментарий